INVATAMANTUL O PROBLEMA NATIONALA

          
Vedem sau auzim cam la tot pasul agramati, analfabeti functionali si tot felul de persoane, multe tinere sau foarte tinere, iesite de curand, de pe bancile scolilor sau ale facultatilor.
       Vedem politicieni, care vor sa para destepti si cad in ridicol cu zgomot, vedem jurnalisti, care habar nu au de limba romana sau de  logica elementara a desfasurarii lucrurilor, vedem  unii avocati tineri, pentru care exprimarea sau cunostintele elementare sunt visele unor culmi, uneori imposibil de atins, vedem medici care nu se descurca in situatii elementare, in care s-ar descurca o persoana mai veche in sistem, dar cu pregatire medie.
      Vedem si auzim...
      Vedem si auzim multe "chixuri" ale  invatamantului romanesc din ultimii 30 de ani.
      De ani de zile discutam despre problema nationala a invatamantului, de ani de zile am avut ministri de specialitate, care nu au lasat nicio dara in urma lor, de ani de zile invatamantul functioneaza pe tipologia celui sovietic in alte timpuri, adica spoiala de cultura generala, de cele mai multe ori neasimilata la diferite niveluri, in locul urmaririi si desavarsirii  studiilor in functie  de aptitudinile cursantilor de diferite niveluri.
        Ani de zile scolile de meserii au fost desfiintate de un fost ministru venit din neant, creand un gol imens in educatie si in economie.
        Curicula nationala de invatamant este un vis, valorile migreaza in alte tari  ori se duc in sistemul privat, in cel mai bun caz.
        Multe licee, ani la rand, au promovat inepti, examenele de bacalaureat au devenit destul de usoare si totusi multi nu le absolva  sau , in alte cazuri, au fost concepute doar pentru a fi cat mai absolvite, ca pe vremea "promovabilitatii globale"  a lui "Ceasca" ,din ratiuni politice evidente.
        Universitatile de stat au foarte putini profesori buni, iar cele private emit diplome pe banda rulanta, in functie de multe, numai in functie de valoare, nu prea.
        Unele examene au ajuns doar simulacre, unele cadre didactice vin din "lumea larga" si o au cu specialitatea pe care o predau  si cu pedagogia, precum "soarecele cu tinichigeria auto".
        Apar din in ce mai putini oameni de valoare, despre cei de cultura, ar fi destul de rusinos sa ne pronuntam acum. Cei cu carte imigreaza.
        Am ajuns in situatia de o deosebita gravitate in care avem mult  mai multi "posesori de diplome" decat intelectuali.
        Cercetarea zace de ani in haos, din lipsa de fonduri si de spe cialisti, ca urmare a dezinteresului politic manifest.
        Platim profesorii mai bine, sindicatele urla la fel de tare,dar fara prea mari rezultate.
        Din nou, acelasi indemn, fiind vorba despre o problema nationala :
         Factorii decidenti din aceasta tara trebuie sa se adune si sub aceasi umbrela, UMBRELA NATIONALA, ei trebuie sa stabileasca masurile ce trebuiesc luate, prin legi organice, pentru redresarea si punerea in valoare a inteligentei romanesti.  Invatamantul romanesc trebuie  sa fie reasezat pe pozitia   pe care a avut-o in timp, cand "scoala romaneasca" a pus pe panoplia mondiala a stiintei, culturii si a artei, valori adevarate, cu care si astazi ne mandrim
          Politicieni, lasati galceava si
 faceti-va datoria pentru care sunteti alesi.
         Romanii si Romania va asteapta  contributia !
         Romani, voi aveti voturile !

         

 
       

Comentarii