DERAPAJE . . . DERAPAJE CU IMPORTANTE CONSECINTE

                      "Cu cât maimuţoiul se urcă mai sus în copac, cu atât mai bine i se vede fundul"

                                proverb francez 

                         De mai multe seri, pe ecranele unor televiziuni, de mai mare sau de mai mica nisa, se desfasoara spectacole grotesti, intre  anume personaje de factura indecenta si unii prestatori de presa audio-vizuala.
                    Discutia dintre Victor Ciutacu si un alt personaj, care a deranjat si deranjeaza in continuare opinia publica de buna credinta si cu ceva minte, prin iesiri de domeniul "filosofiei suburbane",  a atins se pare apogeul golaniei, al derizoriului si a lipsei de bun simt.
                   Personajele aflate in schimbul de replici de mai jos si-au etalat o larga "paleta" de insulte si de grosolanie, reusind, nu pentru prima oara sa ne demonstreze, intai, de ce sunt ele in stare si apoi, sa ne arate la ce se uita si  ce "ingurgiteaza"unii dintre votantii romani:

                  “Victor Ciutacu: Dragul meu, nu eu am candidat la președinție și le-am trimis pe***ul femeilor, prietene. Alexandru Cumpănașu: Ne întoarcem la subiect cum? Cu toate târâturile astea în direct? Victor Ciutacu: Întrebare directă! Ai luat 40.000 de euro la plic în campania electorală, în Italia? Alexandru Cumpănașu: Mergem pe bârfe? Ai luat 20.000 de euro o șpagă de la nu știu ce privatizare? Victor Ciutacu: I-auzi, mă! Hai că ne întâlnim în instanța de judecată. Ești primul care spune treaba asta. Bătrâne, eu nu te-am sunat să ne punem poalele în cap. (...) Alexandru Cumpănașu: Tu nu ai nicio informație concretă. Victor Ciutacu: Ba da, am o plângere penală că ai luat 40.000 de euro la plic. Alexandru Cumpănașu: E o femeie care face videochat și care a fugit din țară. Victor Ciutacu: Și ce dacă a făcut videochat, tu ai făcut mai videochat decât ea când ai trimis peni**ul unei femei măritate. Las-o naibii de treabă. Alexandru Cumpănașu: Eu nu mă iau de amantele tale. Adică cine te crezi tu? Victor Ciutacu: Băi, ai fost vreodată la cu**e cu mine ca să vorbești de amantele mele? Nu îți e rușine? Alexandru Cumpănașu: Da` ție nu îți e rușine să vorbești cu mine așa? Da până când? Victor Ciutacu: Nu mie îmi depune lumea plângeri penale că iau bani la plic, nu eu trimit peni**l la femei. Nu îți e rușine?“ Emisiunea s-a încheiat cu indicația lui Ciutacu către tehnicieni: “Scoateți-l, mă, pe ăsta afară din direct!“.

           sursa : https://newsweek.ro/politica/seara-la-tv-sosoaca-il-paraseste-pe-gadea-ciutacu-si-cumpanasu-se-acuza-reciproc-de-spaga
 
                   Cu ceva seri inainte, la o alta televiziune, unul dintre liderii unui partid ajuns, cred eu, in mod  accidental in parlament s-a dat , la randul sau in spectacol de proasta calitate, in fata unui senator profesor universitar si a celor care urmareau emisiunea, apoi si-a dovedit ( a cata oara ?) ignoranta si tupeul fara margini ,jignind in dreapta si in stanga, in final,  ajungand sa fie data afara din emisiune de un moderator tv. - si acesta, cu destule si cunoscute derapaje.
                  Se pare ca etalarea tupeului, insulta, circul  ieftin, ridicatul poalelor, urletul si mitocania au devenit cotidiene, unii dintre semenii nostri, fiind "hraniti din belsug" cu astfel de ingrediente, de cele mai multe ori deranjante, semidocte ori chiar oripilatoare.
                  Cand lumea tace, cand liderii de opinie lipsesc sau devin neconvingatori, democratia aceasta in care traim noi, poate scoate la iveala, tot ceea ce este mai urat in oameni.
                 Tacerea si pasivitatea  unei parti a  societatii noastre au determinat si determina derapajele despre care scriam mai sus si aceasta, cu aprobarea si  spre desfatarea unei anume tipologii de public.
                Consemneaza, pe buna dreptate, Razvan Chiruta in Newsweek :

                 „Bule” amăgitoare și-au creat mulți dintre noi în toți acești 30 de ani când am spus că nu ne interesează politica, când am ridicat statui unor politicieni care au dezamăgit sau când am ignorat derapajele din societate pentru că nouă, pe bucățica noastră, ne era bine."
                 Acum tragem ponoasele si daca nu suntem capabili, cat mai repede sa creem anticorpii pentru ca societatea noastra sa poata invinge aceasta "maladie", ea va ramane multi, foarte multi ani, cangrenata cu consecinte mai grave decat unii dintre noi isi pot imagina.
                 Ca sa ne protejam cu adevarat de raul care a cuprins o buna  parte a societatii romanesti, de pestilentialitatea si de toxicitatea sa, ca si de daunele pe care le poate provoaca trebuie mai intai sa constientizam  cu ce dusman avem de-a face.
                 Atitudinea noastra sociala corecta  si combativa, in mod cert, le va oferi in viitor, nepotilor si copiilor nostri alte perspective, iar in istorie, cu siguranta, se va consemna altceva.
                

         
                 
                
            
           

                

Comentarii