"AVENTURILE" UNUI PACIENT / INCOTRO ? ( 1 )

                    Din nou despre un sistem defect, despre unele persoane angajate, care nu au nimic comun cu profesionalismul si cu empatia si - de multe ori - chiar  cu  conduita morala.
                   Te prezinti la un medic oarecare, la o policlinica din centrul capitalei, care candva avea un renume, datorat profesionalismului celor care functionau acolo.
                   Acum policlinica este o ruina, nefrecventata sau putin frecventata de pacienti.
                   Impreuna cu un prieten, un pacient se prezinta acolo la un medic orelist in varsta, deci parand a avea si o experienta profesionala, credea el, necesara pentru un diagnostic corect.
                 Surpriza !
                 Dupa ce pecientul explica medicului ce il supara, acesta ii recomanda nonsalant un aparat auditiv, considerand ca la o anume proba , pe care a acceptat-o nu ar fi decelat prea bine sunetele joase.
                Persoana refuza politicos dorinta evidenta a medicului respectiv, de a castiga ceva comisioane de la firma producatoare a aparatului.
                Medicul vine apoicu  o incercare de diagnostic, cum ca pacientul ar avea probleme la urechea interna.
                Peste  ceva timp acelasi medic, din motive cunoscute numai de el, se gandeste cum ca ar fi mai bine sa il trimita pe pacient la colegul reumatolog.
               Pacientul initial accepta, ca apoi sa isi dea seama ca medicul  orelist are  de fapt "ideea nastrusnica" de a-l indestula si pe colega reumatolog din cardul de sanatate al pacientului.
              Pacientul se intriga si nervos ii solicita medicului orelist sa  dea un diagnostic .
              Din nou stupoare, medicul, fara sa intrebe pacientul daca ia vreo alta medicatie, daca are alte probleme de sanatate, nervos si el, il "expediaza" si ii prescrie pacientului o medicatie, despre care aveau sa afirme alti medici, chiar de specialitatea sa ca nu are nimic comun cu problemele medicale expuse de pacient, inclusiv cu diagnosticul stabilit de orelist insasi.
             Mai mult, in urmatoarea zi un alt orelist, mai tanar, dar cu empatie si cu harul meseriei avea sa stabileasca ca "problema" de la urechea interna o constituia un simplu dop de ceara, pe care l-a si extras cu usurinta.
           "Foame mare" pentru unii medici, mai ales dupa ceva timp de la pandemie, mai ales in conditiile in care cei mai multi pacienti si-au ales deja medicii pe care ii considera mai pregatiti profesional sau mai empatici fata de ei si in mod sigur, cu un comportament cat mai adecvat profesiei.
            In aceste  conditii a inceput, se pare, sa se desfasoare o "goana acerba" a unora dintre doctori ca sa se mai indestuleze, cat de cat din cardurile de sanatate a celor "prinsi" pe la ei si/sau  ale celor aflati in nevoie si mai ales, a celor in necunostinta de cauza.
            Acesta este un pamflet care ...
                    VA URMA

                                 
 

Comentarii