DOMNULE PRIM MINISTRU, MAI AVETI O REMANIERE DE FACUT !

                     Nu stiu daca reactia ministrului tineretului si sportului, referitoare la performanta marii noastre sportive Ana Maria Popescu, fosta Branza se  datoreaza caldurii tropicale din atmosfera, ori poate soarelui arzator care "l-a lovit" direct in teasta.
                    Imi este greu, deosebit de 
greu, ca om, ca barbat si in calitate de  cetatean sa calific vorbele ministrului Eduard Novak, care dupa castigarea medaliei olimpice de argint de catre reputata noastra  sportiva afirmase ca si in situatia in care Federatia Romana de Scrima ar fi beneficiat de un buget mai mare, chiar cu 5 milioane de lei, aceasta nu ar fi reusit sa castige aurul olimpic.
                   Dl.ministru, cel putin in calitatea sa oficial guvernamental si apoi,  in cea de sportiv paralimpic, in mod normal, nu putea sa aiba o declaratie mai lipsita de diplomatie, de cavalerism si ... chiar de  bun simt.
                  Astazi la sosirea "doamnei scrimei romanesti" la Bucuresti, pe aeroportul Otopeni, dl.Novak a incercat sa "dreaga busuiocul", dar a avut parte de o declaratie-raspuns, as zice eu, de una  impresionanta, de tip manifest, din partea Anei Maria Popescu: 
       
                "De o lună de zile și la duș am intrat cu masca asta, îmi e greu să scap de ea.
                  Înainte de toate, mulțumim pentru frumoasa primire, mă bucur să vă văd pe toți aici, este foarte important pentru noi, pentru sport în general.
                 Mă bucur că după 13 ani am văzut mai puține titluri cu Brânză a pierdut aurul, dar încă mai sunt. Mă bucur că o parte dintre voi ați înțeles mesajul: că un loc la JO se câștigă, oricum ar fi el. Simplul fapt că te-ai calificat acolo este un loc câștigat...........
            “ Am citit toate comentariile și am citit toate declarațiile din ultimele zile și am rămas cu același gust de la Rio, din 2016, înainte să luăm aurul.
               Și nu e ok, oameni buni.
               Indiferent dacă ne întoarcem de acolo cu medalii sau fără, noi muncim la fel, noi și antrenorii noștri.
              Am în spatele meu patru oameni, atât am avut la Jocuri.                  Pe lângă ei, apropo de finanțare, domnule ministru, am avut sparring-partneri sportivi de 43 de ani care s-au retras din activitate pentru că nu mai am alții.
              Îmi doresc tare mult să mergeți dumneavoastră la Tokyo și să luați aurul ăla pe care eu n-am fost în stare să-l iau. Și credeam că mă așteptați cu cecul ăla de 5 milioane, dar nu-i problemă, mai avem timp să mi-l dați și să facem o sală nouă pentru copiii aceia buni.
              Povestea acestei aventuri este incomensurabilă, am trecut prin atâtea, a fost atât de greu, dar am demonstrat că se poate. Și practic asta vreau să se înțeleagă, nu contează culoarea medaliei.                 Mi-am demonstrat mie, pentru că am vrut să ajung la Tokyo, dintr-un egoism pur. Nu am mai vrut de data asta să confirm, nu am vrut să mai am validarea nimănui, am vrut doar să văd dacă pot să fac ceva pentru mine și am făcut. Și dacă eu am reușit, atunci cu siguranță fiecare copil care intră într-o sală de sport trebuie să înțeleagă că are o șansă, iar datoria noastră este să îi susținem. Când sunt jos, mai ales când suntem jos.” ......"
             Anul trecut în luna iulie de-abia renunțasem la cârje, învățam să merg din nou. Iar acum m-am întors cu o medalie, chiar de argint, de la Jocurile Olimpice.
            Dacă eu am putut, oricine poate, visați oameni buni. Visați și credeți în visul vostru chiar și atunci când pare imposibil.
            Pe lângă asta, să le țineți pumnii și când nu aveți nimic de spus despre sportivii români măcar nu spuneți.
            E greu, e al naibii de greu să fii acolo, să știi că ai concurs și să citești un titlu, un titlu care poate că aduce trei click-uri. Dar poate dărâma castelul, castelul din cărți de joc al unui sportiv care a muncit atâția ani de zile și nu-i corect"

           sursa : https://stirileprotv.ro/stiri/sport/ana-maria-popescu-ironica-la-adresa-lui-novak-credeam-ca-ma-asteptati-cu-cecul-de-5-milioane.html

            IMPRESIONANT !!!
 
              Consider ca atitudinea dlui.ministru, care este si sportiv paralimpic a fost jignitoare si lipsita, cel putin  de luciditate, ca aceasta  nu poate fi compatibila cu functia detinuta - si de aceea, cu tot respectul, solicit demisia sau demiterea acestuia, pentru ca poate, in sport, d-sa ar putea obtine performante mai mari, decat cele de ministru.
             Sa fie clar, pentru orisicine, aceasta postare, nu are si nici nu vrea sa aiba, nici cea mai mica tenta politica. Ea a devenit posibila pentru ca am ramas siderat de atitudinea inaltului functionar de stat, iar declaratia marii noastre sportive m-a impresionat prin realismul sau, dar mai ales, prin corectitudinea celor declarate.
             Domnule prim ministru, mai aveti o remaniere de facut !


Comentarii

  1. Domnule Gabi,
    Nesimtirea acestor guvernanti esti fara masura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aici nu este vorba numai despre nesimtire, care a ajuns "mostenirea" cea mai pretioasa si cea mai perfectionata din guvern - in guvern, indiferent de sorginte.
      Am dorit ca randurile mele din aceasta ultima luare de pozitie sa nu fie politice, pentru ca batjocura fata de oamenii care produc ceva si care aduc sau au adus glorie Romaniei a fost de-a lungul timpului pedeapsa care a atarnat cel mai greu pe grumazul romanilor si a tarii lor.
      Este in desfasurare, de ani de zile (fara deosebire de guvernare) o operatiune de minimalizare a oamenilor adevarati si a realizarilor lor pentru care, de multe ori, li s-a ridicat drapelul national si li s-a cantat si imnul, care este si de inlocuire a lor cu micimile politice,
      Razultat cunoscut : parasirea tarii si plecarea pe alte meleaguri, acolo unde realizarile si competentele le sunt recunoscute si onorate.
      Obida marii scrimere este justificata pentru ca a fost jignita de un "pogorat politic pe un jilt moale", care nu a fost capabil sa ii aprecieze munca si efortul, soldate cu mari realizari competitionale.
      Aceste personaje politice uita ca functiile si demnitatile lor sunt vremelnice si mai ales, uita ca omenia si bunul simt sunt perene ca si recunoasterea realizarilor care fac parte din patrimoniul national.
      Ulterior, l-am vazut pe un post de televiziune pe dl.prim ministru intr-o reactie neutra care, pe semne , nu voia sa supere partenerii de guvernare.
      Natioinalism, respectarea si prezervarea valorilor nationale au devenit notiuni desuete si goale de continut.
      Rezultate previzibile : vor veni la vot !

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Comentariile injurioase sau jignitoare vor fi sterse
Asteapta moderare: