UN PROIECT IRATIONAL DE CRESTERE A POVERII FISCALE
Cu referire
https://www.facebook.com/groups/ciprianciucugrup/permalink/4108121402564077/
Sub semnatura dlui.Vlad Coroama, pe site-ul aflat in administrarea dlui.primar al Primariei Sectorului 6 ni se pun in discutie fapte, deja arhicunoscute, cum ca ca numarul ( in crestere ) al autoturismelor din capitala si din sectorul cu pricina, excede posibilitatile de parcare si creaza un mediu nociv din punct de vedere al poluarii.
In acest context stiut de mai toti cetatenii, autorul articolului considera necesare, a fi luate o serie de masuri de natura sa descurajeze pe eventualii cumparatori de autoturisme sa mai achizioneze masini.
Sunt prezentate ca masuri :
1/ cresterea substantiala a taxelor pentru locurile de parcare
2/ aplicarea de amenzi pentru autoturismele "lasate in uitare" pe domeniul public
Daca aceste prime masuri par, in principiu, acceptabile, cu conditia de a se face cunoscut cuantumul maririi taxelor pentru parcari, in expunerea expertului pentru mobilitate in trafic se face vorbire despre trimiterea cetatenilor ca urmare a politicilor de descurajare in folosirea autoturismelor proprii catre transportul in comun.
Se compara numarul vehiculelor raportat la spatiul ocupat de ele, cu cel din tari dezvoltate, precum Anglia, Germania sau din Brazilia..
Masura a doua mi se pare deplin justificata si justificabila.
In privinta primei masuri, la care ma refeream, in situatia in care, valoarea taxelor pentru locurile de parcare va creste, ajungand la sume greu previzionabile, mi se pare corect sa ne referim la niste motive, care chiar daca nu se expun, ele in mod clar transpar atat din text, cat si din realitatea in care traim.
a/Transportul comun din Bucuresti este de multi ani, sub orice critica, nicio administratie centrala sau locala, dintre cele precedente, nealocand fondurile necesare sau neintreprinzand mai nimic pentru imbunatatirea conditiilor de calatorie ale cetatenilor.
In aceste conditii politica de descurajare a cumparatorilor de autoturisme si a unora dintre posesorii lor, ca si trimiterea acestora catre mijloacele de transport in comun, unde conditiile de calatorie sunt atat de precare, mai ales in orele de varf, mi se pare a fi o enorma gogorita .
Pentru a putea discuta despre aceasta masura in mod sincer si corect, cred ca trebuie imbunatatite in mod considerabil, la un nivel cu mult peste cel actual conditiile de transport, ma refer la dinamica, la fluenta traficului si periodicitatea stationarilor si nu in ultimul rand la cresterea numarului de mijloace rulante.
Cum poate o persoana sa se indrepte sau sa fie indreptata spre conditii mai rele decat cele pe care le poate obtine sau decat cele pe care le are in mod curent ?
b/ In privinta cresterii excesive a taxelor pentru locurile de parcare, mai credibil poate fi faptul ca masura pare a fi dictata de ratiunea de a substitui carentele financiare acutizate inaintea si in timpul pandemiei, de fapt "gaurile" evidente din bugetul organului local.
Iesirea din criza prin acumulari primitive de taxe (printr-o fiscalitate excesiva), pare a fi motivul cel mai plauzibil.
Da, cel mai simplu mod de a iesi din situatie, pare a fi transferarea poverii fiscale catre populatie.
Am votat dreapta, cred in reforma reala, cred ca trebuie facute unele sacrificii, dar nu pot sa inteleg cu toata austeritatea evidenta cum se poate taia ceva fara a stii cum sa tii cutitul in mana.
Pentru a face reforme, pentru rezolvarea unor situatii de acest gen este nevoie in mod cert de gandire economica pertinenta, bazata pe realitatile pe care le traim, nu de "masuri pompieristice"
Cand am votat schimbarea toti am crezut si multi inca mai cred ca nu mai este loc si timp pentru amatorism, demagogie si aruncarea gainii moarte in curtea vecinului.
Realitatea sociala, ca si cea politica in care ne aflam, par a fi in totala contradictie cu acest mod de gandire, mai ales, daca vrem sa ne aducem aminte ca pentru cei mai multi autoturismul constituie o necesitate si nu un lux.
Ceea ce a scris acea persoana pe pagina sa de FB merita - in cel mai bun caz - un hohot de râs. Cine-mi da inapoi timpul pe care l-am pierdut citind acele statistici? :)
RăspundețiȘtergerePe de alta parte, poate ca e bine sa fie criticati si "dati la spate", mai apoi, cei care vin cu astfel de gargara. E mai mult decat firesc sa nu vina un politician cu asa idei! Ar râde si curcile de el. Cei ca persoana cu idei crete de marire a taxelor de parcare pentru descurajarea condusului (!!!) sunt, probabil, "dedicati" sa arunce fumigene, sa-si ia bobarnacele = sunt pusi sa "sondeze opinia publica" si sa acopere de "stima maro".
(Diana)
Ideea ii "chinuie" de mai mult timp pe cei de la sectorul 6, chiar daca modul in care a fost motivata si prezentata este destul de penibil.
RăspundețiȘtergere"Ideea", poate de sondare sau nu ar apartine si unui politician sau unui alt personaj , urmand sa fie insusita si de cei din politic
Este acolo vorba despre site-ul primarului, cel care s-a mai dat in spectacol la B 1 TV
Deci nu m-ar mira mai nimic la asemenea"prestatii".